Worek treningowy

Bardzo wiele osób w ostatnich latach zaczęło uprawiać sport, panuje moda na zdrowy styl życia. Niektórzy biegają, inni chodzą na siłownię albo uprawiają sporty zespołowe. Istnieje także grupa ludzi, którzy trenują sztuki walki. Trening sztuk walki różni się od innych form aktywności fizycznej ale poprawia nie tylko kondycję i wytrzymałość a charakter i chart ducha.

Istotnym element każdego treningu sztuk walki są sparingi. Jednak jeśli nie mamy akurat w pobliżu żadnego sparing partnera to możemy poćwiczyć na worku treningowym. Nie odzwierciedla co prawda w pełni prawdziwej walki tak jak sparing, ale można wyćwiczyć kombinacje ciosów i pracę na nogach. Oczywiście worek treningowy jest jedynym słusznym rozwiązaniem jeśli chcemy poćwiczyć siłę uderzeń i kopnięć. Nie chcemy bowiem zrobić krzywdy swojemu partnerowi treningowemu. Dobry worek treningowy powinien znajdować się na wyposażeniu każdej szkoły sztuk walki oraz siłowni.

Na workach treningowych nie można oszczędzać. Nie dość, że tani sprzęt bardzo szybko się ubije to w dodatku nie daje pewności trwałości i wytrzymałości. Dobry worek powinien być wykonany z naturalnej skóry. Dostępne są w różnych wielkościach i wagach. Jeśli chcemy, aby jak najbardziej przypominał ciało człowieka można kupić taki ważący ok 80kg i mierzący przy tym 180cm jak przeciętny mężczyzna. Można wyróżnić kilka rodzajów worków treningowych:

  • Worki treningowe wiszące
  • Worki treningowe wolnostojące
  • Gruszki treningowe
  • Piłki treningowe
  • Manekiny treningowe

Najczęściej spotykane są wiszące worki treningowe. Jest to najlepsze wyjście jeśli ograniczają nas fundusze a bardzo chcemy mieć przyrząd do treningu. Wiszący worek to najbardziej uniwersalne rozwiązanie. Jeżeli jednak chcemy poćwiczyć refleks i szybkość ciosów wtedy należy kupić piłkę bądź gruszkę treningową. Każde uderzenie wprawia przyrząd w ruch, który ciężko przewidzieć a im mocniej uderzymy tym szybciej będziemy musieli wykonać kolejny cios.

Najdroższą opcją są manekiny treningowe. Bardzo dobrze odwzorowują wygląd człowieka. Można dzięki temu poćwiczyć uderzenia w daną partię ciała i sprawdzić jak zachowa się manekin. Nie wolno jednak uderzać z pełną siłą, ponieważ manekiny nie są tak wytrzymałe jak worki treningowe. W celu treningu siły należy ćwiczyć na worku. Niektóre manekiny posiadają regulację wysokości. Można wtedy sprawdzić zasięg naszych technik i zachowania przeciwko wyższemu lub niższemu przeciwnikowi.

Użytkując tradycyjny worek treningowy trzeba dbać o odpowiednie wypełnienie. Można do tego użyć pianki, ścinków materiałów czy starych tkanin. Trzeba jednak uważać aby wypełnienie nie było ani zbyt twarde, ani zbytnio się nie wginało ponieważ bardzo łatwo w takiej sytuacji o kontuzję. Najlepiej spytać kogoś kto użytkuje już taki worek od dłuższego czasu albo zwyczajnie w sklepie ze sprzętem treningowym podczas zakupu. W przypadku worka podwieszanego trzeba zwrócić szczególną uwagę na mocowanie. Najlepiej wzmocnić go sprężyną albo gumą. Ochronimy dzięki temu metalowe mocowania, które dosyć szybko mogą wyrwać się z worka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*